Näst sista dagen

I morse befann jag och Susanne oss på ett seminarie anordnat av Fryshuset.
Det handlade om ungdomar och trender och utgick från en rapport som Kairos future gjort.

Ur ett funktionshinderperspektiv var seminariet inte så intressant. Däremot fanns det en hel del saker som UH kanske bör tänka på. Den nya generationen (enligt Kairos födda efter 85 ungefär) har en helt ny syn på vad som är viktigt i livet.
Det som främst slog mig var att unga (gud vad gammal jag känner mig när jag skriver så) inte längre engagerar sig i ett förbund/ideell organisation eller politiskt parti. De engagerar sig istället i frågor som intresserar dem för stunden.
Visserligen ingen nyhet för mig eller UH men ändå tankeväckande.

Nu klockan 13:00 var jag på ett möte på Burmeister (en pub här i Visby) där Samhall visade på hur man kan få in fler funktionshindrade i arbetslivet. Enligt annonseringen skulle det finnas både slinga och tolk.
Tolk fanns, men någon slinga kunde jag inte upptäcka. Möjligen fanns det en som man var tvungen att fråga om och böka med. I ärlighetens namn frågade jag inte. Men det tycker jag heller inte att man ska behöva.
Säger man att det finns slinga ska den, enligt mig, vara på och fungera. 

Dåligt Samhall, dåligt. Men å andra sidan väldigt mycket bättre än de flesta andra arrangörer här på Almedalsveckan vars kommentar brukar vara "Slinga, oj det har vi glömt"

/Jacob

Kommentarer
Postat av: Johanna Björck

Jacob, du skulle ha fråga Samhall och jag gissar att de kanske ha de senaste slingan? Synd... Ofta är halsslingan bättre än "vägg/golvslingan". Samhall är förmodligen bara där en gång. Ifjol hittade vi ju nästa ingen FAST slingan i Visby.

2008-07-11 @ 17:40:54
Postat av: Lars Lööw

ja, det var synd att du inte frågade t.ex. mig om var slingan fanns. Vi hade en golvslinga men den var ganska långt in i lokalen nära mixerbord och andra delar av ljudanläggningen. Det satt också ett par lappar uppe om att det fanns slinga i lokalen men jag erkänner att vi kunde ha informerat lite bättre om var slingan fanns.

/Lars Lööw

Samhall

2008-07-18 @ 10:04:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0