Vi vill också komma sent

En passning till Jacobs inlägg. I Almedalstidningen utlovas alltså båda slinga och tolk på Restaurang Burmeister. Super. Dock har både jag och Jacob lyckats komma sent till lokalen, med hörapparaten i t-läge hörs ingenting. Förmodligen måste man säga till om slingan innan seminariets början. Bra att det finns, men det kan bli ännu bättre - vi vill också kunna höra när vi kommer försent.

Ett ypperligt exempel på hur man spontant kan vista ett seminarium är Vårdförbundets hemvist på Hästgatan 1. Folkrörelsen hade kalas och jag tog skydd från regnet som vräkte ner över Visbys kullerstensgator. Via en utmärkt slinga fick jag möjligheten att lyssna till ett mycket roligt föredrag av Alice Bah om hennes uppväxt i frikyrkliga Horda (kan va en felhörning). Ingen direkt UH-koppling men precis så ska tillgängligheten funka. Bra jobbat av arrangörerna!

Även om jag ska försöka komma i tid även i fortsättningen vill jag ha möjlighet att komma försent också.

//Maria

Kommentarer
Postat av: Johanna Björck

Jag är inte förvånad att Vårdförbundet har fixat slingan, eftersom jag minns att jag, Peter och Sabina var ofta där. Vårdförbundet hade seminarium i stort sett varje dag. Bravo!

Slingan drar inte mycket ström för att vara påslagen från början till slutet. Eller?

2008-07-11 @ 17:45:45
Postat av: Maria

Johanna, jag tycker vi gör en kompromiss med miljön för att öka tillgängligheten. Lobba för energisnåla slingor får bli nästa steg när Almedalen är fullt tillgängligt =)

2008-07-11 @ 17:52:28
Postat av: o

Horda stämmer bra det, ligger ungefär 4-5 mil från Reftele.







2008-07-11 @ 18:52:01
Postat av: Maria

Ah, men O kanske klarade sig utan den frikyrkliga uppfostran med frälsta förläsningar inför föräldrarna om människor som vandrar på vattnet?

2008-07-12 @ 00:05:28
Postat av: Lars Lööw

Vår slinga var självklart på hela tiden men fanns inte i hela lokalen. Som jag kommenterade till Jacob så hade vi lappar i lokalen men informationen kunde ha varit tydligare. Jag kan inte lova att du kommer att tycka att föredragen är roliga men jag kan lova att när Samhall arrangerar seminarier kommer det alltid finnas slinga.

/Lars Lööw

Samhall

2008-07-18 @ 11:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0