Dags för ungdomskonferensen!

Nu sitter jag hemma och tittar över min packning, innan jag låter sömnen tar över mig.

Äntligen är jag framme till målet, sen planeringsgruppen har grundat  i början av maj 2008. Årets tema är Må bra, som Årsmötet har beslutat i Lund under april. Jag är en av 4 ledare, så fick ha ansvar för att planera, söka upp spännande personer, spåra idéer, bolla olika frågor m.m.

Det är kul att vi, Unga Hörselskadade, får chansen att ta ansvar för att genomföra ungdomskonferensen för minst 40 deltagare imorgon. Jag får se vad deltagare kommer att tycka om Aikido, Friends, Yoga, Kost, Kickboxning, Massage m.m. Ja, schema är full som sjutton. ;-) Hihihi!

Mitt mål är att deltagare ska tycka att det är kul helg, samt att de får känna att de inte är ensam om att vara ung hörselskadad. Det är naturligt för oss, att höra annorlunda och sämre. Jag minns min första ungdomskonferensen för många år sen och jag var lite ovan att det fanns så många hörselskadade på samma plats. Snacka om tillgänglighet för oss! Det fanns ju hörselslingan som fungerar, skrivstolkar och inte minst teckenspråkstolkar. Man missade ingenting av konferensen.

Annars är jag van att vara den enda hörselskadad i familjen, skolan, träningar o.s.v.  Att tekniska hörselutrustningar bråkar med mig då och då... Hmmm... Nää, nu måste jag tänka positivt!

Ungdomskonferensen kommer att ske på Kärsön. Den startar kl 17:00 imorgon och slutar kl 15.00 på söndag, men för de flesta deltagare börjar äventyret mycket tidigare. Välkommen!!!

Hälsningar
En av fyra ledarna: Johanna Björck

PS. Jag bjuder på en rolig bild på mig, när jag jobbade som UH:s föreståndare vid barnlägret förut. ;-)

 

Kommentarer
Postat av: Gudrun

Hoppas ni får otroligt roligt i helgen allihopa! Både ni som är med på konferensen, och alla ni andra. Själv kommer jag befinna mig i Örebro, och det blir nog trevligt här med... :-)

2008-11-07 @ 00:35:03
URL: http://gsp.blogg.se/
Postat av: Anna

Vi ses på Kärsön!

2008-11-07 @ 11:03:06
URL: http://lantisflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0