Möte med Lärarnas Riksförbund

Hej!  

Idag var jag och UH:s generalsekreterare Maria Öjmertz på Lärarnas riksförbunds kansli där vi hade möte med Metta Fjelkner som är ordförande där. Jag träffade Metta lite snabbt på Gotland i somras under Almedalsveckan och då sa hon att hon var intresserad av att veta mer om UH och vad vi driver för frågor.

Under mötet idag berättade jag och Maria lite om Funktionshinderkunskapen, tvåspråkighetsfrågan och rätt till tolk till alla eftergymnasiala utbildningar. Vi kom ganska snabbt in på hur vi skulle kunna samarbeta med varandra på bästa sätt och kom fram till att en debattartikel var en bra idé. Vi ska arbeta vidare med detta!

Det kändes som ett givande möte!
Julia Willig Ordförande UH


Julia Willig och Metta Fjelkner

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härliga nyheter. Har för mig att Metta (och lärarnas riksförbund) fått något pris för att de är så bra på att få publicitet så det känns ju extra bra.



Lycka till.

2008-11-11 @ 13:38:52
Postat av: Anna

Det låter ju jättebra:)

2008-11-11 @ 21:32:07
URL: http://lantisflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0