LSU´s årsmöte

Hej

Igår (15 november) var jag och Susanne Gärtner på LSU´s årsmöte. Jag var där som ombud och Susanne kandiderade till ledamot i LSU styrelse.
LSU´s årsmöte var lite annorlunda jämfört med UH´s årsmöten. Vi satt i plenum (salen där vi var) och sen gick varje motionär upp i talarstolen för att debattera och diskutera sin motion, därefter fick varje ombud (som ville) gå upp och diskutera motionen, LSU´s styrelse gick också upp i talarstolen för att säga sin åsikt. De har alltså inte påverkanstorg som vi utan man tar varje motion som den kommer och vi höll på från kl.9.30 till 18.15 ungefär.
Jag tycker att det var roligt att vara med som ombud, det var väldigt många olika människor där men alla var oehört engagerade så det var intressanta diskussioner emellanåt.
Under pauserna spelades det musik och det var ett enormt surr i salen, jag är glad att jag hade med mig tolkar! Stort TACK till dem, ni var super hela dagen igår!!

Jag kan tyvärr också meddela att Susanne inte blev invald i LSU´s styrelse, men vi gick båda två upp i talarstolen så vi gjorde vårt bästa och framförallt så syntes vi!
Vi får försöka igen nästa år...


Julia Willig
Ordförande i UH

Kommentarer
Postat av: Jacob

Har LSU inte påverkanstorg längre?

Det var trist att höra. De hade det för ett par år sedan och jag tror att UH delvis till och med fick idén till påverkanstorg från LSU.



Skulle vara intressant att höra varför de inte har kvar det.

2008-11-16 @ 14:04:06
Postat av: Anna

Synd att vi inte kom med, hoppas det går nästa år!

2008-11-18 @ 18:57:34
URL: http://lantisflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0